Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 20, 2011

``Sukun..oh sukun..di mana kau...```






Assalamualikum.....


      Arinih aku nk citer sikit pasal sejenis buah nie..mgkn disebabkan org2 zaman2 moden nih dh tk mkn buah nih agaknye...tuh yg semakin PUPUS spesies buah nih..(ke aku je yg rasa buah nih semakin pupus).Sebenarnye..buah nih mmg soodapppp klu waktu2 ptg,dok sesaje ker..dok santai2 dgn fmly tuh dok idang skali buah nih..mmg MABLEESSS...tp biasanye org goreng buah nih..standby skali dgn air kopi panas...perghhhh...terangkat  bontot skitt...hahaha....


         Sejak2 nih my hubby pon dok asyik tnya2 nk mkn buah nih...(ngidam kerr..)asal lalu kawasan kmpung2 jer mesti kpale tuh terteling2 dok menjengok klu2 ader org jual buah nih kt tepi2 jln...(klu ader yg tumbuh bkn hak individu tuh mau en suami aku nih behenti tepi..dok panjat kottt.....tp bila lalu jer..bnyk pokok2 buah nih tp mgkn blom musim atau pokok jantan kot tuh yg tk berbuah tuh....


      bila dlm kete tgh2 dok sembang2 pasal fmly ker pasal kije ker pasal masalah ker...mesti my hubby selitkan skali buah nih..(alamakkkkk....ngidam ker en suami nih..)jeng..jeng..jeng.....(tk de kot..)nape aku kate tk de???dia kata tk de..of coz la dia tau knnn..sbb dia yg menjalankan proses pertama..hahahahah....
    mgkn sbb dh lama dia tk mkn kot buah nih..salah satu sbb pon en suami ckp,masa kt opis arituh dia ade mkn buah nih goreng..tp dpt sikit je lerrr sbb kt opis kn ramai...dpt2 rasa je..tuh yg nk sngt2 tuh....ha ni la buah yg aku dok citer kn nih...
mane nk dpt erk....??????ader sape2 yg suplier buah nih tak...????


                                                                 buah sukun



sukun goreng

kerepek sukun

kerepek sukun nih mmg aku suka...salah satu kerepek kegemaran aku...susah nk dpt yg sedap..tp kwn2 aku ckp klu nk yg sedap bwat sendiri la...(masalahnye kwn2 ku bwat sendiri pon sy tk reti..mcm nerrrr??????)

cekodok sukun...

No comments:

Post a Comment