Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 15, 2011

``Duri dlm daging..hati ko yg mmg busuk..apa la punye org..````

assalamualikumm....


Ha...nmpak tk tajuk cite luahan hati aku kali nih...???ok aku tk mo la bg tau sape kn..tp klu ko baca n rasa2 termakan cili tuh bagusla..moga2 cepat-cepatla buang sifat yang mcm nih... .Aku tk tau la sifat yg mcm nih sejak bila lak ader dlm kamus idup ko kn..???(adakah sejak azali lg??)secara terus terangnye..aku mmg tk sangka begitu busuk hati ko nih..(dtmbah dgn perangai ko yg mmg dh buruk) n selepas ditolak..di tambah hasilnye...mmg CIBAII....


      penah tk dlm diri n hati ko nih terdetik rasa MENYESAL????knp hidup ko suke nk menyusahkan hidup org lain...???ko suke cari masalah yg bnyk(bagus...sbg mencabar diri)tp ko BANGANG dlm menyelesaikan masalah yg kekononye ko hebatla mcm sorang hamba allah nih..????ko tk bleh nk samakan diri ko dgn hamba allah nih...masing2 ader kelebihan n kekurangan...


    klu dh mmg perangai ko dari azalinye buruk tk usah la ko tunjuk lg BANGANG ko tuh..sbb dgn sikap ko tuh yg dh sememangnye BODOH dlm percaturan hidup.org nk kije ko nk kije...org nk berbisnes ko pon nk berbisnes..tp cara ko kotor n hati ko busuk.... . Boleh ke dgn cara menghasut org,memburukkan sorang hamba allah nih,hidup ko berubah dr susah ke senang????tanpa ko sedar yg ko busukkan namanye ni adalah darah daging ko sendiri.


     tk heran la org mcm ko nih panas bontot bila tgk kesenangan yg diperolehi hamba allah nih....sbb tuh ko lupa sapa darah daging yg sedarah dgn ko kn...???ko sedar tk yg darah daging ko nih separuh nyawa cuba menyelesaikan masalah yg ko cipta dr kotak fikiran ko yang BODOH tuh...???!!!!ko tau tk azabnye dia nk mencari,nk merapatkan blik silaturrahim yg terputus dsbbkn perangai ko??


  ko senang n megahnye..mengasut org supaya jgn lg berurusan dgn hamba allah sorang nih..malah ko tarik utk berurusan dgn ko plk..???apa MOTIF ko kali nih..???ko sedar tk itu darah daging ko??ko sedar tk dia yg tarik ko dr kepompong KUNO ko??dari asyik dok BAWAH KETIAK MAK???dia ambil risiko besar dgn bawak ko kesini...dgn harapan ko boleh berubah..tp tk...!!!!malah ko ANIAYA hidup dia...ko musnahkan apa yg dia usahakn selama nih...ko sekat periuk nasi dia...ORG JENIS APA KO NIH!!!!!!!


  kalo ikut kan hati aku..mahu aje aku ckp pd hamba allah nih supaya lupakan terus hasrat murni dia nk menyelesaikan sume...tp aku tk se ZALIM n se BANGANG bini ko!!tp aku nk ko tau...jika ko bersikap mcm nih..percayalah..ko tk kn jumpa senang smpai bila2 malah hidup ko akan bertambah susah,sbb ko BUSUK PUNYE ORG!!


    Tp tk pe...aku akan pastikan ko akan sentiasa PANAS BONTOT bila ko tgk melimpah ruah rezeki hamba allah nih..buang2 la sikap buruk ko nih klu ko nk senang..tp aku tau ko ni jenis kacang lupakan kulit,BINGAI mcm biawak....!!!!mmg aku dh mula meluat n menyampah dgn perangai n alasan bangang ko nih...pandai ko belakon kn???ko blom tgk lakonan aku kn....ko rasakan lepas nih...

No comments:

Post a Comment