Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 11, 2012

Raya pertama pg2 dh ke muar.....

assalamualikum.....

   
  Ok raya pertama lepas solat hari raya aku n family aku dah "mencecet"plk blik ke muar utk beraya plk dgn BONDA a.k.a mama aku n family sebelah aku plk...kebiasaanye...mmg tetiap tahun kene mcm ni sbb family sebelah aku besar,so ramai la lg umah sedara mara yg berdekatan yg perlukan kunjungan besar family aku...(perlu ke...)

     Dari aku kecik smpai la dh jd ibu ni amalan tetiap tahun begitula...cumanye semakin lama dak2 yg dulu nye kecik2 dh bertambah besor....dulu masa kecik2 sumenye...nmpak umah atok tu mcm kosong je..port mlm2 klu nk tido tu ada je mana2..tp sekaranggggg....hmmmm sape cepat dpt la tmpat tido yg selesa sikit klu lambat..ko selit la mana2 celah....

    Umah atok plk cuma ada dua je bilik...yg satu mmg makcik aku dh amik la sbb husband dia mualaf jd tk biasa tido lambak2 ni kn..yg satu lg tu la baik laki atau pompuan utk wat bilik salin baju...(opppssss masuk bkn laki pompuan k..) so.....mama aku mmg best la...sbb dia slalu mmg dh ada port yg cantik utk kitorang satu family....walau pon sempit tp raya kitorang tetap best...saat2 mcm tu la palinggggggggg seronok..berebut bilik air utk mandi,berebut tempat tido...pas tu klu masak,letak kt meje idang trus kene serbu...pastu sapa lmbt lapar la yerrrr........


                            
ni beraya kt umah mak long aku...so aktiviti besembang sbb lama tk jumpe...


                          
my hubby(baju biru tuh) dok bersembang dgn pak andak aku....


                          
gendang gendut tali kecapi..kenyang perut ikut suke hatiii jeee tido.....


                        

                          
raya plk umah mak ngah aku...nmpak tak baju merah tuh....mama aku lerrr



                          
dgn sepupu aku..kt umah makngah ni tk sah klu tk mkn nasi berlauk...lebih2 lg sambal belacan makngah...mmg superrrrrrr mablessss.....nmpk tk kt pinggan tu..hmmm ni ntah kali keberapa la plk minah ni mkn..hehehe tentu2 umah mak dia kn...


                           
kan..btul tak..kenyang je mesti tido ikut suke dia.....hmmm sbnrnye sume waktu ni pakat melambak tido....perut dh kenyang....tp yg laki2 sume bantai tido..abis klu dorang tido masa ni la mak2 ibu2 nk bergambo..korang tgk erk..posing n tmpat yg sama je..membuktikan yg kitorang hanya lpaskn keiginan je nk bgambo..mcm dulu2...


                         
                               aku,nurul,kak eni

                        
                                 ct, nurul, kak eni

See korang tgk kn...posing n tempat pon sama....gaya pon ala2 same je....itu juga membuktikan yg kitorang ni dh lupe posing2 maut gituuuuuuu................



                          
sebahagian family yang tgh menyantap makanan tgh hari terutama sambal belacan makngah...tq makngah sbb tetiap tahun akan hidangkn kitorang makanan yg lain dr umah org lain.....yelerrr..klu dh nama pon raya kn tentu2 umah sume hidangkn ketupat,rendang,lodeh n sbgnyeeee...tp umah makngah aku sume tuh ada tp yg ni paling laris.....dh tgh hari mmg org akan cari nasi putih la kn...



No comments:

Post a Comment