Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 31, 2012

ini kerja aku..

Assalamualikum.....


                     Rasanye sempat lg kot nk wish "SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA"....
Lamanye rasa tk jenguk2 kt blog nih kn....hmmm cerite mcm2 nk citer..tp mood tk smpai2...alamatnyeee....zzzzzzzz la.

                     Ingatkan sejak dh bergelar suri rumah nih,bnykla masa kt umah,tibala mood kerajinan ke....hmmm ropanyeee....tk la seperti yang di sangkakn...coti utk 3 bln nih rasa mcm sngt2 sekejap....best dok romah walaupon sibuk dgn kije umah,masak tuk anak2 n laki ,bwat itu ini tp aku sukeee.....sbb sume benda dr A smpai Z keperluan n mkn minum keluarga kite yg siapkn semuanye..bila pg2 si kakak nk ke sekolah ibu dh siapkn sarapan ....tgk dia sungguh2 sarap,rasa bangga n bsyukur sbb aku dh jlnkn tgjawab yg kekadang terlepas..(masa aku kije dlu,kekadang je wat brakfast).. 


                                  



             Aktiviti masa dok umah....lepas si kakak dh ayahnye hantar ke skolah,en.somi pon dh g kerja...bermula la tugas aku.....oooo kt umah tggal aku ngan si adik...si adik klu tk layan ipad dia ,dia dok layan mengacau aku mgemas...kadang2 suara mula2 nk jd ibu yg sngttttttt la lembut...tp bila payah sngt nk dgr.....jd gini la......


                                     

               
           Memandangkan suami aku kije jauh kt KL sana,mmg tk dela dia nk blik lunchkn..tk de kije nye dia nk blik tempuh jam yg sngt luar biasa kt KL tu semata2 nk lunch kt umah..mmg tk de la.Jadinye lepas siap segala benda kt umah,tugas aku plk la nk g mengamik si kakak dr skol dia...siap2 masak,bg budak berdua ni kenyang...barula..klu rajin aku tnyala nk g kemana...?
           si adik ko tk yah tny..mmg dialog dia tetiap hari.."ibu ..pat la kimashhh...nk g kidai nenek.."hmmm klu aku rajin mmg aku bawak la dia g..boring kn kt umah...klu aku perapkn dia kt umah kang jd gini la pulokk....

                             
                               Hahahaha...nyomelll gak erk...

  So bila dh ptg brula aku mulakan aktiviti memasak utk dinner...klu en suami call tk mo dinner,aku just siapkn tuk anak2 je...alahhh budak2 apala sngt mknnye...main lebih....


     Dan esoknye bermu;la semula la..aktiviti or rutin harian yg mcm tuh jer.....berulang2 hinggalah aku naik kije nnti kn....apapon naku tetap seronok n ni pon pengalaman jd surirumah sepenuh masa...walaupon hanya 3 bln tp kepuasan tu tetap ada...ooo i cuti pon i tetap bergaji...itu lg menambahkn kepuasannye....


                                              
       hehehehe happy sesangtttt.............................

No comments:

Post a Comment