Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 27, 2013

Aish konvo.....TADIKA KRISTA

Assalammualikumm.....


     Malam-malam gini bila sume putera n puteri aku dah masuk beradu,terasa la nk melihat semula gambar2 yang ada dalam hp aku nih....bila tengok satu persatu,rasa mcm sekejapppp sangat masa nih berlalu....(dlm hp ibu2 mcm aku nih..kompem la gambo anak je bnykkn...).Dan mula la terasa diri nih semakin meningkat umurnye(tk mo ckp tu....kiranye makin tua la kn..kan..kan...).

     Si kakak dh habis dah dengan tadikanye dan tahun depan dh sekolah betul dah..sekolah rendah.Si abang pulak dah naik setahun lg umurnye..menjadikan umur si handsome nih 5 tahun.Hujung minggu yang lepas aku n laki aku berkesempatan la join tengok konsert si abang...bila dah jd ibu bapa nikan..sume aktivi anak2 kite kat sekolah dorang tuh kite kene join kn...barula dorang rasa semangt nk tunjuk kan bakat dorang tuh....

     Si kakak dh tamat sekolah n dh konvo...(tk sempat nk snap gambo konvo kakak...).Tk pe la kan kakak...sebelum2 nih pon bnyk dh aktiviti kakak kt school tuh ibu n ayah join.....kali nih kite kasi citer abang nye konvo plk..(abang first time nihhhh)masa kat umah dok sesaja dgn abang tuh ibu tnyala.."abang,esok abang ada masuk apa2 konsert ke..???(persembahan tuhhh..abg panggil konsert).Dengan tenang nye n stadynye dia bleh ckp"ada..alahh biasa2 je bu"(pelat la ckp dia).Beza la sikit dgn kakak,kakak sngt axcited citer pasal konsert yang dia masuk kt school dia tuh..hari2 balik dari school,gaya n persembahan yang sama je dia tunjuk.....so aku espact kakak mmg dh join bnyk konsert la kn...(sbnarnyeee satu je pon...ok la kan dari tk de lgsung)sbgai ibu n ayah kitorang rasa bangga jugak sbb kakak berani n sngt excited untuk tunjuk konsert dia pd kitorang.

         Esoknye...tibala hari konsert si abang....si kakak tk berapa sihat,so dia tk mo ikut tgk kosert si abg....jd dia aku tgglkan kt mama aku bersama2 dgn si adik a.k.a bambam.Aku n laki aku bergegas la ke tmpat konsert abang....kitorang berdua je g,kt sana suma bawak anak beranak..makcik,pakcik , nenek atok bagai...sokongan tuhhh... .tetiba laki aku ckp.."awk,skrg umur kite gini,kite dh tgk anak kite konvo tadika....lpastu kite tgk plk dia konvo U(insyaallah klu bijak)lpas tu pulak kite jadi penyambut tetamu untuk majlis terima menantu.."kiranya tk rugila kawin muda2 nih... .

          Ingatkan abang masuk konsert satu je...rupanya bnyk...hampir sume konsert ada muka dia...tp bila aku tny,dia ckp tak de..satu je ibu....hmmmm kalau dah lelaki kn...tk excited langsung!tp nasib la aku n laki aku g join konsert dia....dari atas pentas leher tuh dah macam zirafah dah aku tengok...terjengok2 cari kelibat ibu n ayah dia nih....khayal tgk persembahan dia...so ni jela gambo yang sempat kitorang amik...masa nih mak bapak pelajar nih sumedh penuh kt depan pentas tuh nk amik gambo persembahan anak dorang..aku????tk kuasa la bersesak2 tuh....

        My encik somi je g kedepan pentas amik gambo si abang...bila nmpak je kelibat ayahnye kt depan pentas tu..tengah nyanyi2 terus lambai2 tgan....sabo jela...tgh2 persembahan ko bleh plk wat aksi bebas ko.....jom layan sikit gambo abang....






                              
                                                       abang kedua dari kiri....


                            


                            



     Tahniah abang...tahun depan leh join bnyk lagi konsertttt................

No comments:

Post a Comment