Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 18, 2013

first day n first time...Anta bambam ke Taska....





Assalamualikum.....



             First day hantar my bambam ke taska....hmmm mcm2 perasaan yg timbul...iyelah lebih2 lg sekarang nih bnyk sangat citer yg kite dgr n tgk tentang penderaan kanak2 dan baby kat taska nikan...ini mnambahkan lg "kecuakan"aku n laki aku....tp dh terpaksa la kan...


           Hari pertama hantar si bambam ni bukan hati aku yg sayu...tp dh terbalik...hati laki aku lak yg sngt2 sayu...smpai penjaga kt taska ni bleh nmpk raut muka laki aku masa nk pass bambam kt pengasuh tuh...aku risau gak kt bambam tp masih bleh di kawal.....aku dpt tahu tentang taska nih pon sbb kakak sepupu aku,kebetulan dia pon letak anak dia kt taska yg sama dgn si bambam nih...jd aku tk la risau sbb aku tahu kakak sepupu aku nih mmg jenis org yg sngt "cerewet" lebih2 lg bab2 penjagaan anak nih kn..abis satu rumah dia sportchek....jd bila dia kate dgn aku yg taska nih bagus...aku terus la g ke sana...n lastnyeeeeee di sinilah si bambam aku duduk sementara tggu petang.....


    
                                        


         Harap2 taska nih dptla jaga si bambam dgn baik....risau jugak.tp beserah jela kn...lagi2 sekarang mmg payah nk cari pengasuh...

         Lunch tgh hari,laki aku call ajak lunch sama...masa tgh lunch tu my sayang nih tetiba ajak g tgk si bambam kt taska tuh...yelah fisrt time hantar....so bergegas la aku laki bini ke taska tuh nk tgk si bambam..smpai taska tu aku bg salam tp lmbatttttt sngt nk bukak...yela dh kitorang dtg terejah masa tuh,budak2 tuh masa yg kitorang terejah mmg masa tidur dorang kt taska....


        Bila pengasuh tuh bukak je pintu aku ckp la nk tgk si(danish)bambam aku tuh..tgk dia kt bilik tuh terkebil2 mata tuh..tk tido lg ke....hmmm tk pela mungkin tempat baru....dan sekarang nih menurut pengetua tuh plk mula tahun depan semua taska yang berdaftar akan melatakkan harga seorang baby RM400....itu di sebabkan dh bnyk sngt keskn so seorang pengasuh hanya akan menjaga 2 org baby sahaja...so kualiti la kn..jd bayarannye pon agak kuantiti...harap2 sama g la bayaran dgn jagaan kn yuolsss.....

                Moralnyeeee......haha utk aku je la kn...lepas ni anak tk leh la nk reramai..sbb anak2 sekarang nih sngt tinggi nilai harga jagaannyeee......bg yg duk kt bandar2 nih klu anak 3 or 4 tuh dh cukup kot....itu bg aku la....


                                           

                                                
                                            inilah BAMBAM saya...rindu sngtttt kt dia...
                                        

No comments:

Post a Comment