Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 20, 2013

my princes.....masuk sekolah

Assalamualikummm.............


           Entry utk hari ni,nk citer la sikit pasal anak dara aku sorang nih....bila tgk dia terasa alahaiiii kejap je dh ada anak dara....rasa mcm baru je besalinkan si kakak nih...tup2 dh nk sekolah rendah dh..bermakna bertambah tua la umur I dgn laki I....

            Bila dh mula anak nk sekolah nih,bmulala rutin harian yg baru...bkn sebelum nih tk de rutin tp rutin kali nih tukar sikit...klu dlu leh berlengah2...skrg ni tk dpt laaaa.....pengalaman first anak sekolahkn..so ingt tk la remeh sngt..rupanye...sngtttt remeh..tp klu tk kite yg smovekn sapa lg kn...

            Awal tahu arituh aku baru tahu yg pendaftaran utk kanak2 yg akan masuk ke darjah satu harus dibuat 2 tahun sebelum anak kite bersekolah...(maklumla pengalaman pertama)bila kwn2 kt opis dok becerita pasal pendaftaran n penempatan ank sekolah barula aku tahu..gelabah weiiii....mau tknyeee..tk bersekolah la plkk anak aku nnti...


                       
                                     

               Apalagi..begegas la dok ngadap komputer nih....(walaupon mmg ngadap hari2).....search bahagian pendaftaran anak utk kemasukan ke darjah satu..dpt je aku terus isi tk berlengah dh...(risau sngt masa nih..klu2 pmohonan tk dluluskan...)

               Selesai je isi dgn rasa senang nye hati..pemohonan diterima walaupon agak lewatlaaa...tp skali lg kebingungan dtg...aku tk print plk pemohonan  tuh....hadoiiiii....kalawaleiiii2.....

                Masa g skolah yg aku pohon tuh tk bwak la surat tuh..hamikkkk kene patah balik la print semula kertas tuh..bila bukak nk print borang tuh tk de....lg skali risau..sbb cikgu tu bg tahu klu surat tuh tk de anak puan tk boleh mendaftar...adeh...adeh...adeh.... .Nasib baik laki aku ni cerdik IT so entah apa yg dia bwat ntah..so dpt la borang tuh dgn surat jawapan skaliiii......

                 Alhamdulillah....aku mohonkan utk masuk jln 3 sbb alamat umah jln 3(umah makcik aku)...tp dpt sekolah jalan 4...(bagus tk sekolah tuh????)so kitorang terus je ke sekolah jalan 4 tuh utk pendaftaran anak dara sorang nih.....


                            
          Mulanya sekolah tuh pon tk mau terima dgn alasan sekolah tuh utk murid darjah satu dh penuh....haaaaaaa.....nk nangisssss......(padan la dgn aku nih..daftar lg lelambat).....mcm mana nih aku tny laki aku...(gelabah la kn)salah sendiri.....last2 laki aku call kementerian pendidikan n citer masalah kitorang...senang je org tu bg jawapan kt kitorang..."encik balik dlu..hari isnin encik dtg semula sekolah tuh..kompem dorang terima.."haaaaaa......lega sikit....

          Hari isnin kitorang g la semula sekolah tuh....alhamdulillah..tanpa bnyk alasan dorang terus terima....hahaha...lega sikit..(tp tertnya jugak...nk kene call org besar direct ke baru nk terima..)....so selesai sudah penempatan utk sekolah si kakak.....utk yg ada anak nk sekolah tuhhh baik la daftar awal2...jgn jd mcm kitorang nihhhh.....last minit...nasib diterima...syukurrrrrr.....


  
                              


      Kejapppp je masa berlalu....I dh ada anak dara...muda lg k..hahahaha.....untuk kakak belajar rajin2....semoga kakak jd anak yg membanggakan ibu dan ayah.....dh tk leh nk noty..noty....sbb kakak dh besar....n dh sekolah...ibu sentiasa mendoakan yg terbaik untuk kakak.....

No comments:

Post a Comment