Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 20, 2013

lahirnye putera kami yg ketiga....muhammad danish aqeef..

Assalamualikummmm................


          Entry yg sngt dh basi....(lama tk lama laaaaa...)tp just nk citer jugak...kongsi citer k...ini tentang kelahiran baby aku yg ketiga..(alhamdulillah tuhan tuh kurniakan kami lg dgn seorang putera lg...)yg dh kami namakan dia MUHAMMAD DANISH AQEEF.....

           Seperti yg dh dijangkakan baby aku nih kuar 2 minggu awal dari tarikh due...mcm kakak ngan abnag dia jugak...anak2 aku bwat masa nih mmg lahir 2 mggu awl dr tarikh...mcm biasa jugak aku tk de alahan or apa2 yg mengganggu sedikit rutin semasa dlm tempoh mengngandungkan si adik nih...so masa tgh sarat tuh dan bulan dijangka adik akan kuar tuh adalah bulan raya...so ramai yg risau klu2 dia nk kuar masa akhir puasa or hari pertama hari raya ....mau taknye.....buatla masa tuh sume tgh sibuk masak2 utk hari raya aku lak nk teberanak kn jd kelam kabut....(aku risau gak..sbb tk nk la awl raya tuh aku raya kt spital)...

           Mcm tahun2 yang lepas...mama aku akan balik beraya di muar..so plan awalnyeee klu aku bsalin sebelum raya,mama aku tk blik la muar utk beraya...sbb mgkin masa tuh aku baru lg n dlm pantang....tp tunggu punye tunggu tk jugak ada tanda nk kuar si adik nih....(poyosss nyeee aku..smpai siap suruh mama aku masa kn makanan hari raya,ketupat rendang bagai...risau klu tk sempat nk rasa).....tp..si adik tk jugak ada tanda nk kuar...

           So aku suruh jela mama aku blik ke muar utk sambut raya....aku tk pe..tk jd hal..klu dh sakit nnti spital bnykkk....(sedapkan hati).so mama aku pon blik la muar utk beraya tahun nih...dan aku seperti biasa akan blik ke kg laki aku la kt batu pahat..(tk pe klu sakit,g je spital kt BP nih..mama aku pon leh dtg dekat sngttt)

             Hmmmm mlm raya tuh dh mula sakit sikit pinggang tuh..ingt nk bsalin dh...tp tk jugak...mgkn agak renyah kot sbb kulu kilir nk masak utk raya esoknyeee....tp bila tgh tk de tanda...mlm tuh masih sempat lg ajak laki aku shopping akhir sebelum raya.....laki aku ikut je..mak buyung lakatakn...karang kempunan..aceh..ceh...ceh...so g la shoppingggg......



                                      




              Balik shopping mlm tuh..sakit sngt pinggang....laki aku dh risau..tp aku tk layan sngt..so tido smpai la ke pagi..yeahhhh sempat pakai baju raya....sempat makn lg skali ketupat rendang bagai.......(hahaha tk sedor diri tuh tgh tggu hari).....puas gak la dpt berjalan raya umah sedara mara sume....hmpir seminggu gak sambut raya kt BP....mama aku dh asyik call risau klu2 aku dh teberanak.....ha siap aku ckp ni tgh dok ralit bjalan raya...(hadoiii pening mama aku).

             Puas dh raya..smpai masa harusla pulang ke tmpat asal....eh..eh..eh...skali lg tk percaya weiiii...aku dpt raya la....hahahah (gelak senang hati)so masa ari rabu tuh kitorang pon blik la KL semula kekonon dh abis dh nk beraya sngt tuh....ari khamis mcm biasa cuti dh tamat so naik kije la....dh namapon hari raya..mood nk kije tk de lg...apalagi....jommmm.dgn kwn2 kt opis nih abis duk follow dorang beraya.....(mak buyung nihhhhh)


                           


            Bila blik umah..mlm tuh aku ckp dgn laki aku.."awk bila erk sy nih nk besalin...kali nih mcm lambat jeeee..."laki aku ckp.."eh..awk nihhh....tk pe..dekat dh tu kot..klu sakit awk bg tahu.."....(dh mcm beranak sulung pulak)walhal dh ketiga nih..risau laaaa.....

           So pg jumaat tuh mcm biasala...siapkan anak,bwat brakfast...gosok baju..jemur baju seblum g kije...nk mandi tuh plk..masa nk bukak la spender I tukan...haaaaaaaaaaaaaa......eh ni apa erk...so abaikan dlu..tp tetap bpikir sesambil mandi tuh...habis mandi I terus bwk je spender tu dpan laki I tau..(hahaha sorry erk mcm pengotor jerk..)"awk..cuba tgk ni darah ke apa.."begegas laki aku mandi.."awk..g siap kite terus g spital.."

           Eh cuak jugak aku,nk besalin dh ke..???tp tk rasa sakit ponnnn........"awk tk yah g spital dulu la....kita hantar anak2 dlu pastu baru g klu sakit..."...so kitorang hantar la anak2 dlu..dlm kete laki aku diammmm je...(dia nih mmg tauuuu.....klu suasana mcm nih suke senyappp je)...satu je soalan dia.."sakit tak..???"hah...."tak rasa apa pon.."dia nekad gak lpas abis anto anak terus g spital....


                                  


            Sampai je kt sana terus je g tingkat 3 hospital tuh...citer dgn nurse n terus je masuk bilik utk tgk degup jantung baby n bukaan cm tuh....masa tuh baru rasa sakit..tp tk sakit sngt sampai aku ingt tuh bukan sakit nk besalin..nurse ckp gak tgk dr papper n moniter nih..dh ada konstraksi...so dia mtk izin kt laki aku nk seluk utk tgk bukaan...ha....lg skali..sama mcm kakak n abg dia...bukaan dh bukak 7cm(besar 1cm je dr abang n kakak)....

           Trus dia suruh masuk labour room..n tukar baju ,tggal apa yg patut..n "berak" skali...pg tuh tk mkn apa2 lg..so mmg tk la..kn utk berak..(tk de apa yg nk aku kuarkan)....tggu dlm bilik tuh...baring...n sembang2 dgn laki aku sesambil tgk tv...masa tuh mesin moniter tuh menunjukkan kontraksi yg kerap..tp aku tk rasa sakit sngt..so duk je la diam2...muke laki aku dh lain..risauuu sngt muke dia..aku pon tenung je la muke dia...(alhamdulillah dia ada je dr mula sakit smpai si adik kuar)...

            Bila dh sakit sngt..sakit tuh tetiba je nk meneran..terus ckp kt laki aku .."awk dh rasa mcm sakit.."so nurse pon masuk n standby..."sakit dh ni nurse nk teran je eerk..boleh.."so aku teran jela walaupon nurse tuh kate gn dlu..abis dh tetiba dia rasa nk teran aku teran laaa......sakitttt weiii.."awk nape panas nihhh..kuatkan la aircind tuh.."...laki aku ckp.."awk aircond tu dh abis kuat dh.."hmmm aku rasa mgkin sbb sakit n menahan sakittt tuh yg rasa panas sngt bilik tuh.


          Hospital swasta nih lain sikit kot...bila kite rasa dh btul2 sakit baru nurse tu pggil doc..tk de maknanye doc tuh nk tggu lelama kt bilik tuh...doc dtg masa sakit..aku nih rasa mcm dh nk kuar dh..sakit gile..dia dtg tgk nckp.."lom lg...u bengkok mcm bengkok udung tuh..ngiring sebelah kiri..sbb baby u atas lg.."pastu dia kuar..turun bawah sambung kije dia....hadoiiiiiiii

           Tp dia Pro kn..mcm tahu2 je...aku dh sakit sngttt dia dtg n trus suruh pushhh...tk sampai 10 minit si adik kuar...haaaaaa leganyaaaa rasa....doc tu jahit pon aku tk rasa apa2....rasa ngantuk je..sbb penat meneran.....alhamdulillah si adik kuar dgn selamat....kiranye aku smpai spital dlm kul 10 pg,masuk labour rom kul 10.45 pg..n si adik kuar kul 12.45 tgh hari jumaat tuh bersamaan 16/8/2013.....

            Tk abis jahit laki aku mtk nk azankn adik sbb nk kejarkan solat jumaat..nasib masjid berdepan je dgn spital..so jln kaki je la...aku mnunggu je smpai dibersihkan...so inilah dia putera a.k.a BAMBAM aku.........


                              
                                       freshhh lg adik masa nihhh.... 


                               
                                              ayah nk azankn adik....


                                
                                 adik dgn berat 3.48 kg...semangat dr kakak n abg




               
                                           
                                                     adik...a.k.a bambam




                                              
                                             3 permata hati aku n laki aku.....


         semoga kalian menjadi anak2 yg soleh n solehah...sakit bersalin tuh hilang bila tgk kakak,abang n adik... insyaallah ayah n ibu akan tetap membesarkan kalian dgn sempurna kerana kalian adalah anugerah dan amanah dari allah utk ayah n ibu sempurnakan......aminnnn...




No comments:

Post a Comment